ارجان گشت (پالیز گشت)

آبشارهای آرپناه لالی

اینجا آبشارهای آرپناه شهرستان لالی

شاید کمی باورش سخت باشد چنین بهشت گمشده‌ای در استان خوزستان باشد. مجموعه آبشارهای آرپناه در 45 کیلومتری شهرستان لالی تکه‌ای از بهشت واقع در استان خوزستان می‌باشد. پس از طی مسافت 45 کیلومتری در جاده‌های پر پیچ و خم لالی به سمت روستای آرپناه به مجموعه آبشارهایی که با فاصله‌ای کم در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند می‌رسید. و می‌توانید یه آبتنی خنک در گرمای خوزستان داشته باشید.

توضیحات

مدت زمان لازم برای دیدن این مکان

1 روز

فصل مناسب سفر

بهار، زمستان

مسیرهای دسترسی

جاده آسفالت لالی به روستای آرپناه

وضعیت آنتن دهی

کامل

نزدیک ترین شهرها

سایر شهرها

مسیر دسترسی به آبشارهای آرپناه شهرستان لالی

سریع ترین و مناسب ترین راه رسیدن به آبشارهای آرپناه لالی جاده شهرستان لالی به سمت روستای آرپناه می باشد. مسیر این جاده کمی پر پیچ و خم است، که همین مورد هم خالی از لطف نیست چرا که مسیر زیبایی را برای گردشگران پدید آورده است و در تابستان تا حدودی از تابش نور آفتاب می کاهد.

احتمالا اگر با استفاده از برنامه‌های مسیریابی، مسیر روستای آرپناه را جستجو کنید به جز مسیر فوق مسیرهای دیگری هم به شما نشان می‌دهد که شاید مسیر کوتاه‌تری هم باشند، اما بهتر است این مسیرها را نادیده بگیرید. چرا که در زمان نگارش این مطلب جاده مناسبی ندارند و شاید تنها برای ماشین‌های آفرودی مناسب باشند.

فصل مناسب رفتن به آبشارهای آرپناه لالی

بهار

بهار به خصوص اردیبهشت ماه مناسب ترین فصل برای بازدید از این مجموعه آبشارها می‌باشد. باید توجه داشت با توجه به گرمای زیاد استان خوزستان رفته رفته با گرم شدن هوا از آب آبشارها کاسته شده و روبه خشکی می‌روند. پس اگر در فصل تابستان به این سمت می‌روید آمادگی رویارویی با آبشاری کم آباد را هم داشته باشید.

زمستان

بازدید از آبشارهای آرپناه در فصل زمستان هم با طبیعتگردان و علاقه مندان به طبیعت پیشنهاد می‌شود که تمایل دارند این آبشار را هم در فصل پرآبی و با هیجان بیشتری تماشا کنند

خدمات رفاهی آبشارهای آرپناه لالی

خوشبختانه با توجه به استقبال زیاد گردشگران از این منطقه زیبا، خدمات رفاهی مناسبی از جمله سرویس بهداشتی، سوپر مارکت، رستوران، آلاچیق جهت استراحت و حتی شب مانی در این منطقه ایجاد شده است. پس به راحتی و با خیال راحت می توانید یک روز پر هیجان را در این منطقه بگذرانید.

خواندن  اینجا آبشار لوداب شهرستان کهگیلویه

همچنین در سمت دیگر رودخانه دشت سرسبزی وجود دارد که مناسب کمپ و شب مانی در طبیعت می باشد. که از طریق یک پل فلزی که بر روی رودخانه احداث شده است می‌توانید به راحتی از رودخانه عبور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *